Comwell Hotels

Fremtidens hoteldrift er digital

Comwell er en hotelkæde bestående af 17 hoteller i både Danmark og Sverige samt Centralværkstedet og Smedien i Aarhus. Med flere end 50 års hoteldrift har Comwell opbygget et stærkt ledelsesteam med et stort kendskab til deres gæsters ønsker og behov. Comwells hoteller er især kendetegnet ved at have hvert deres helt eget særpræg, stemning og atmosfære så oplevelsen på tværs af hotellerne er unik men stadig genkendelig.

Udfordringer og ønsker

Comwell oplevede som mange andre i hotel- og restaurantbranchen en svær tid under coronakrisen. Nu er hotellerne tilbage i fuld drift og Comwell fortsætter deres digitale omstilling, der for alvor blev påbegyndt i starten af 2019, og som på længere sigt skal sikre markedsandele og løfte gæsteoplevelsen.

Head of IT hos Comwell, Jesper Aarestrup, forklarer:

Hos Comwell arbejder vi konstant på at finde nye og innovative løsninger til gavn for både medarbejdere og gæster. Det er vores ønske at udvikle og modernisere systemer, løsninger mv., så vi kan give vores gæster en endnu bedre oplevelse hos os – uanset om den er personlig eller digital.

Nutidens og fremtidens hotelgæst vil have smarte digitale løsninger og hotelvirksomheder i hele verden efterspørger innovative og digitale løsninger. Fremtidens hotelsystemer skal derfor være brugervenlige, give et fuldt overblik over forretningen og for driften, være sikkert og let kunne integreres med de øvrige systemer på hotellet. Vigtigt er det også, at både medarbejdere let kan betjene systemet og gæsterne får mere ud af deres besøg ved at fundamentet er i orden.

Løsningen

Vi er rigtig glade og stolte over, at Comwell har valgt vores hotelsystemløsning, Infor HMS, til deres hoteller. Vi er overbeviste om, at de får præcis det innovative system, som vil kunne give deres gæster smarte digitale løsninger. Samtidig opfylder systemet også kravet til minimering af store mængder data, der både optager plads og ofte kræver meget vedligehold og opdatering og dermed arbejdsmæssige ressourcer.

Infor Hospitality Management System (HMS)

Med det nye hotelsystem ligger alt i ”skyen” og pladsen er uendelig. Jesper Aarestrup fortæller: “Med vores nye hotelsystem, Infor HMS, imødekommer vi en stigende efterspørgsel fra vores gæster om digitale løsninger på områderne ind- og udtjekning, gæsteinformation, mv. Systemet er 100% digitalt, og dermed kan vi minimere vores ressourceforbrug væsentligt, hvilket tjener vores fælles miljø og læner sig op ad vores bæredygtighedsstrategi. Samtidig får vi et hotelsystem, som samler og integrerer gæstedata, afdelingsfunktioner som housekeeping, revenue management, ejendom/vedligehold og meget mere. Oplæringen i systemet er let, så vi sparer timer på undervisning og med en intuitiv og smart designet brugerflade, er den let at anvende for både medarbejdere og gæster. Ikke mindst, så underbygger systemet også vores fremtidige digitale løsninger hvor HMS er det essentielle fundament der skal forbedre både medarbejderoplevelsen for vores kollegaer men også kundeoplevelsen”

Nuværende situation

I januar 2021 åbnede Comwell deres hidtil største hotel i Nordhavn i København, og dertil kom en større investering i det spritnye hotelsystem Infor HMS, som er et af verdens førende cloud- baserede hotelsystemer. Comwells nye hotelsystem var i fuld drift på alle hoteller medio 2022. Vi ser meget frem til vores fremtidige samarbejde med Comwell.